top of page

סדנת מתערבים הקלאסית

מחיר

בדקו הצעה מנציג/ה

משך

שעה וחצי

הזמנה

מהי "הסדנה הקלאסית"?
סדנת הבסיס הקלאסית של מתערבים המשלבת הנחיה, חוויה ומשחק ומקנה תודעה וכלים להתמודדות עם הטרדות מיניות וסביבה מטרידה במרחבים הציבוריים והמשותפים היומיומיים באמצעות מודל הצופה מהצד.
הסדנה מועברת על ידי מנחה מוסמך/כת של העמותה ושחקנים מקצועיים המעבירים חוויה חיובית, קלילה ומשמעותית. בלב הסדנה סימולציות של סיטואציות יומיומיות המתרחשות במרחבים הציבורי והמשותף בהם כולנו נמצאים, למשל, תחבורה ציבורית, בתי קפה, עבודה ומקומות תרבות. הסדנה משתמשת במתודולוגיה הבנויה לייצר מודעות של המשתתפים ולגרום לפרואקטיביות חברתית וכתוצאה מכך גם קשורת חיובית ותחושות שמחה, מימוש וביטחון.

למה נכון להשתתף בסדנה שלנו?
המטרה שלנו במתערבים היא לגרום לירידה משמעותית באחוזי ההטרדות המיניות ככלל ואנחנו פועלים בהרבה מסגרות כדי לעשות זאת (נוער, צבא, אקדמיה, תרבות וכו').
די לנו להביט בסביבתנו ובחוויותינו האישיות כדי לראות שאין מי שלא חווה את חוסר האונים הזה במקום העבודה. התסכול הוא גדול, והתחושה היא שמצוקה זו נותרה ללא מענה ממשי מבעד לעולם ההזדהות של "תנועת המי-טו". כדי להשפיע באופן רחב יש להתחיל בתחום בו יש את מספר ההטרדות המיניות הגבוה ביותר- מקומות עבודה. ובמקום זה אתם אנשי המשרד מייצרים שינוי במו ידכם.
לסדנאות של מתערבים אפקט מיידי שהוכיח את עצמו בסביבות אחרות בהם פעלנו ומייצר דינאמיקה וסביבה אחרת – חיובית יותר, נעימה ומממשת יותר. אנו מאמינים שאחרי שנים של חיפושים אחר דרך, הסדנה שלנו המפתח והעתיד למציאות חדשה ומשופרת בסביבות היומיומיות שלנו ובשורה של ממש מאת החברה הישראלית.

אנו מאמינים שאנשים לא צריכים להרגיש חוסר נוחות כשהם במקום עבודתם, במרחבי הבילוי ובהסתובבות ברחוב. אנחנו חושבים שכל איש ואישה, ילד וילדה צריכים להרגיש שיש להם בשביל מה לקום מהמיטה בבוקר, להרגיש בטוחים ומתקשרים. סדנאות מתערבים מסיתות את המוקד מהקורבן, מן המוטרדות והמוטרדים שגם ככה מרגישים מאוימים וחסרי אונים, ומעבירים את המוקד וההשראה לעומדים מהצד.
דרך הסדנה שלנו, ששמה את המשתתפים במקום של הצופה מהצד באופן יזום, מוגברת הערנות הכללית ונוצרת סביבה ומרחב חברתיים שלא רק שיוצרים ביטחון בסיסי, אלא שגורמים להרבה מעבר – למימוש, יצרנות ויעילות כמו שלא הכרנו בעבר.

דוגמאות קטנות מסימולציות של הסדנה:
סימולציית "נסיעה באוטובוס"- סטודנטית עולה בסוף יום לימודים ועבודה ארוכים לאוטובוס חצי ריק, מניחה אוזניות ושומעת מוזיקה בדרכה הביתה. באוטובוס נמצא גבר חביב שמחליט לנסות לפנות אליה ולהציע לה לצאת איתו. הקהל משתתף כנוסעים נוספים באוטובוס וצופה מהצד.
סימולציית "המלצרית בבית הקפה"- סיטואציה של לקוח המדבר בצורה מעליבה כלפי מלצרית, הקהל משתתף כזוג נחמד בשנות ה-50 לחייו הצופה בהתרחשות מהשולחן ליד.
הסדנה מתנהלת באופן מתודולוגי – תחילה, מבינים מה המשמעות של התערבות בהטרדות מיניות. לאחר מכן, מנסים להבין איך בכלל מתערבים והאם בכלל צריך להתערב, מה האופציות, ואיך שמים לב למצבים כאלה מלכתחילה. את התהליכים האלה אנו מבצעים בסדנה תוך כדי אילוסטרציה של מצבים והתעמתות אל מול סיטואציות מורכבות.

כלל סדנאות מתערבים עברו סדרה של פיילוטים, הערכת מומחים ואישורים מסמכויות מתחום בריאות הנפש, פדגוגיה, תקשורת ועזרה סוציאלית. הסדנאות מתאמות לכל נפש, רגישות וידידותיות ללא חוויות מטלטלות.

נתונים שימושיים:
כל אישה עוברת הטרדה מינית, אחת מכל שלוש נשים עוברת תקיפה מינית במהלך חייה.
76% מתוך סך התלונות על הטרדות מיניות בישראל בשנה, מתייחסות להטרדות שמתרחשות במרחב הציבורי או המשותף כשיש אנשים נוספים (צופים מהצד) בסביבה. במעל ל-80% מהמקרים האלה, דווח שהיו אנשים שצפו מהצד ולא התערבו. נתון מעניין – הנתון הזה זהה ונע בין 75%-90% בשאר המדינות המערביות (ארה"ב עם המעורבות הנמוכה ביותר; אוסטרליה ממוצעת; אנגליה ממוצעת; גרמניה ממוצעת; צרפת – מעורבות גבוהה יחסית).

סדנאות מתערבים פעילות משנת 2019. עד היום נחשפו לסדנאות כ-20,000 אנשים. "סדנאות מתערבים" הועברו עד היום למסגרות אקדמיות וחינוכיות; באירועי תרבות; לעובדים זוטרים במרכזי בילוי ופנאי; למסגרות צבאיות ולארגונים שונים. בטווחי גילאים בין 18-21 ובין 23-40. בימים אלה אף מתווספת למשפחת הסדנאות סדנה ייעודית למשרדים.

יוצר הסדנה

קרן בן-דור

מנחה, יוצרת ומנהלת פיתוח הדרכה.
בעלת תואר שני ביזמות חינוכית באוניברסיטה העברית ובעלת ניסיון נרחב בהנחיה, פדגוגיה ופיתוח מערכי הדרכה.
חוקרת בכירה בעמותת מתערבים של מודל הצופה מהצד.
קרן נמנת עם מקימי עמותת מתערבים ושימשה מנהלת מערך הסדנאות של מתערבים בראשית דרכה.

קרן בן-דור
bottom of page